RODIČE NÁM PÍŠÍ

Milí rodiče, žáci a studenti, vážení přátelé,

níže uveřejňujeme anonymizované texty od rodičů, žáků a přátel školy, které přicházejí do školy.

Pokud nám chcete napsat o tom, jak je to u vás s výukou, co vás těší nebo přidává starosti,

napište nám na e-mail kolafa@zusliberec.cz

Texty nejsou řazeny podle nějaké klíče. Jak nám byly doručeny, tak je uveřejňujeme.

S umístěním vašeho textu na tento web vždy uveďte prosím váš souhlas s jeho uveřejněním.

Děkujeme Vám za Vaše podněty, pomáhají nám.

20. 4. 2020

Tomáš Kolafa, ředitel

***********************************************************************************

Dobrý den,

Mile mě překvapil rychlý a flexibilní přístup učitelů.

Dobře funguje watsapp nebo SKYPE na výuku, akorát je třeba mít dobré připojení na internet,

telefon a držák (aby bylo dobře vidět na ruce a slyšet), případně sluchátka…

Myslím, že se osvědčilo, že je více „hodin“ ale kratších než jedna za týden dlouhá…

Naopak to vede děti se častěji připravovat a učiteli to dává jakou větší flexibilitu…

Samozřejmě další předpoklad je, že má dítě nástroj doma….

Díky za zájem! Přeji hodně zdaru, zdraví a svěží mysli


***********************************************************************************

Dobrý den, děkuji za e-mail. Chci poděkovat všem za jejich práci i v této situaci,

která není jednoduchá ani pro učitele ani pro rodiče a už vůbec pro děti.

Společně se to dá zvládnout. Pamatujme, jako každý den slunce vychází a zapadá,

tak i tato velice nepříjemná situace skončí a celá společnost bude silnější

než na začátku, když to začalo.

S pozdravem a přáním pevného zdraví všem v ZUŠ

***********************************************************************************
Dobrý večer,

povzbuzena Vaším e-mailem využívám příležitosti podělit se

s Vámi o zkušenosti z distančního vzdělávání.

Už jsem posílala přes eŽK vzkaz, zřejmě ještě nebyl přečtený,

zůstává bez odezvy. Viz. přeposlaný mail níž, pan Mašek prosím promine.

Dcera zbožňuje hodiny výtvatky, které navštěvuje ve Vaší ZUŠ,

ale v domácím prostředí je klima diametrálně odlišné.

Dcera plní domácí zadání základní školy kontinuelně prakticky nepřetržitě,

musí se podílet na chodu domácnosti, v režimu, kdy se neustále vaří a uklízí. :o)

Cením si výchovného vzdělávání (dcera ještě hraje v ZŠ a ZUŠ Jabloňová

na housle a kytaru), děti by s ním neměly ztratit kontakt.

Ale uvítala bych informaci, že jsou některé úkoly motivační a dobrovolné, viz. níž.

Začínám mít stres, že holka ještě nemá dokreslené zátiší a přitom potřebuji,

aby mi pomáhala se šitím roušek. Nezlobte se za přímost, snad jsem se

nevyjadřovala nijak neomaleně.

Přeju Vám všechno dobré a klidný večer.

***********************************************************************************

Vážený pane řediteli,

přesně jak popisujete, tato situace je nová pro nás všechny.

Ale pokud mohu přispět se svým názorem, tak já jsem velice spokojena.

Má dcerka chodí na sólový zpěv k paní učitelce Ireně Kurfiřtové

a na hudební nauku k paní učitelce Frankové.

Obě dvě to pojaly opravdu zodpovědně, ale zábavně.

Moc jim oběma děkuji. Dcerka je moc spokojená.

Takže za mě super. Přeji Vám pohodové Velikonoce, hodně zdraví Vám i celé rodině.

Mějte prima dny.


***********************************************************************************

Dobrý den,

touto cestou chci poděkovat našemu učiteli,  panu D. Hutařovi 

za kompetentní pomoc a vysvětlení našich videonahrávek.

Přeji Vám hodně trpělivosti a pevného zdraví.

***********************************************************************************

Vážený pane řediteli,
v ZUŠ vzděláváme své dvě děti ve hře na hudební nástroj, dramatické výchově a výtvarné výchově.
Možnost on-line vzdělávání ve hře na hudební nástroje je pro naše děti, ale i celou rodinu výrazným
zpestřením dnešních dnů. Jsme rádi, že se děti tímto způsobem mohou dále rozvíjet. Výuka na nástroje
probíhá buď on-line nebo prostřednictvím zasílaných nahrávek s komentáři pedagoga nebo kombinací
obojího podle potřeby.
Velké poděkování patří pedagogům, kteří se společně s námi snaží najít vyhovující způsob výuky.
Na hodiny se tak těší nejen děti, ale i rodiče, kteří jsou občas z technických důvodů přítomni a těší je
s jakou snahou pedagogové k dětem a k výuce přistupují.
Děkujeme také pedagogům dramaťáku a výtvarné výchovy za jejich zadání samostatných prací,
ale i tady se zapojuje rodina, která tak může společně prožívat s dětmi jejich záliby.
Samozřejmě zde chybí osobní kontakt. Naše děti si ale s učiteli vytvořily vztah již během výuky v ZUŠ
a tak myslím, že taková výuka on-line pro ně není zátěží, ale naopak přínosem v získání zkušenosti z nové situace.
Všichni ale chápeme nastavená opatření a těšíme se, až vše pomine a děti se uvidí s pedagogy,
kamarády a s ruchem běžného života. Nastalou situaci ale vnímáme i jako příležitost ke zklidnění
a nalezení nových, jiných cest.
S přáním pevného zdraví Vám, Vaší rodině i pedagogům a zaměstnancům ZUŠ.

***********************************************************************************

Dobrý den pane řediteli,
Musím reagovat na Váš email, i protože mi schází každodenní kontakt s kolegy v práci a nemohu se „vykecat“ :-)
Syn chodí a moc rád už druhý rok na animaci k panu učiteli Maškovi. Teď se nedostane ke svému filmu,
ale zase „musí“ malovat věci, nad kterými nedávno ohrnoval nos - on animátor. Zátiší?! Ruka?! No a co maluje?
Zátiší a ruku, protože to je zábavnější, než dělat úkoly do školy. Může si udělat příjemnou přestávku,
má k ní i důvod - viz přece mami mám zadání.
Doma je vidět, že když mají děti cíl, tak i přes počáteční odpor jdou úkoly plnit. Když potom nastane víkend a
není žádný plán, a není-li ani jasné co bude k obědu a k večeři, rozpadnou se záchytné body, nastává nuda
a cesta k východisku z nudy: zajistí rodiče zábavu? Nezajistí? Ok, jdu si hrát na tabletu, nic jiného mi nenabídli.
Cítím každodenní potřebu říci blízkými, že se máme rádi (nedělali jsme to, bylo to přece samozřejmé) a věřit,
že TO přejde. Jak říká naše Falsche Omma: to půjde….:-)
Těšíme se na návrat do nového normálu

***********************************************************************************

Vážený pane řediteli,chtěla bych Vám a Vašim vyučujícím poděkovat za skvělý přístup k distanční výuce. Osobně si
myslím, že vyučování uměleckých předmětů „na dálku“ je velmi náročná disciplína.
Jako rodič hodnotím velmi pozitivně informovanost ze strany školy-což je tedy Váš obvyklý vysoký
standard .-) a kontakt s rodiči.

Syn navštěvuje hudební nauku u pana Bařinky, klavír u paní E. Dvořákové (Severáček) a je členem
Koncertního sboru Severáček. Výuka i komunikace s učiteli je skvělá, hudební nauka probíhá hravou formou,
nahrávky klavíru zasíláme elektronicky a poté probíhá konzultace po mobilu. Současná doba nás donutila
fungovat „jinak“, ale co se týče např. klavíru, musím zkonstatovat, že jsem zaznamenala i klady.
Na cvičení zbývá více prostoru, nahrávky chce syn posílat co nejlepší, tak neustále piluje a rozhodně
je lepší hrát než se učit např. matematiku.

Co bych ráda vyzdvihla, je Severáček, tady opravdu musím použít výraz „naprostá bomba“. Jednotlivé hodiny
jsou vedeny přiměřeně k věku, pojaté opravdu zábavnou formou-to hodnotím proto, že i když už je syn v „hlaváku“,
sleduje hodiny i pro přípravky.

Přesně takhle bych si jako rodič představovala i hodiny online na klasických školách (i když chápu, že to asi
není zcela možné).

Tímto smekám před prací vyučujících a jsem opravdu pyšná na to, že syn navštěvuje tak skvělou ZUŠku.  Hodně zdraví a krásné jarní dny


***********************************************************************************

Děkujeme Vám za možnost distančního vzdělávání a že jste školu zcela neuzavřeli.

Oceňujeme komunikaci s vyučujícími, jejich přístup, motivaci žáků a za úkoly, které žákům zadávají,
aby je vypracovali dobrovolně, rozptýlily je a pomohly překlenout toto obtížné období pro většinu lidí.
Jelikož povinností ze základních škol je dosti, vítáme možnost vypracovat je ve volných chvílích bez
nátlaku na přesný termín odevzdání.

Přejeme Vám i všem zaměstnancům pevné zdraví a pěkné dny.

***********************************************************************************


Dobrý den, 

posílám pár postřehů z naší distanční výuky s naším panem učitelem O. Patlatyi.

Abych pravdu řekla, tak mne oznámení, že bude distanční výuka i v ZUŠce velice překvapilo.
A nedovedla jsem si představit, že to lze, nadálku učit na housle. A ono ano, nejdříve
jsme zkusili s panem učitelem posílat video, ale celkem rychle jsme přešli na Skype a hodina probíhá online.

A probíhá pravidelně a musím říci, že je to pro dceru Danielu a myslím i pro pana učitele dost zajímavá zkušenost.
Já osobně se takto scházím s žáky a s matematikou, tak vím o čem mluvím a klobouk dolů před panem učitelem,
že to dává s těmi houslemi, že slyší všechny špatné a dobré tóny.
 

Dcera je také spokojená, protože má zase větší motivaci k hraní, škola a kamarádi z orchestru ji chybí,

tak mi alespoň přehrává skladby a pak se samozřejmě připravuje na hodiny s panem učitelem a přehrává si

skladby z orchestru. 

A jako perličku, nevěřil byste, co se rozpoutá za pátrání, když praskne struna e v době zavřených hudebnin.

V širokém okolí známých hledal pan učitel, v širokém okruhu známých a rodiny jsem pátrala i já a jako poslední

možnost byl e-schop. No nakonec nás zachránila moje mamka, která měla ještě schované struny na své staré

housle a struny se naštěstí nekazí, takže struna byla. A pak už jen domluvený čas na parkovišti,

kde pan učitel na housle opět strunu natáhl a housle naladil a rozloučil se slovy, no tak za deset minut budu doma

u pc, takže hodina může začít! ( o tu dopolední přišli díky té prasklé struně ) Super, tento přístup se mi líbí.


Jsem moc ráda, že jste to nevzdali, že naše děti učíte i tímto způsobem, že se o nás zajímate, jak to dáváme.
Líbí se mi přístup našeho pana učitele a jak jsem s ním byla vždy velice spokojená, po celé ty roky, kdy moje
dcera chodí k němu na housle, tak dnes u mne ještě více stoupl, svou ochotou pomoci a najít řešení i v této situaci,
snahou o co nejlepší řešení a co nejlepší výuku v těchto podmínkách. 


Děkuji a přeji vám i celému učitelskému sboru pevné zdraví! Držte se!

***********************************************************************************

Dobrý den,

pane řediteli, moc děkuji za Vaši vstřícnost s mimořádnou situací jak pro děti, tak i pro rodiče.

Máme u vás 12letou dceru, která si našla s paní učitelkou Kadlas výborný systém, jak se vidět a slyšet (hraní po skypu).

Na nás rodičích je, abychom zachovali režim a pravidelnost hraní a jistou míru disciplíny.

Jde to těžko, když jsme oba stále v práci a všechny úkoly plynoucí z výuky (i normální školní) nás společně čekají až po našem návratu.

Takže: 

Co nám distanční výuka vzala:

  • nám rodičům - komfortní zónu, kdy vše zůstává na učitelích a my jen "sklízíme" nebo trochu dovysvětlíme a příp. se zlobíme, že to není ze školy dodané lépe

    dětem - sociální kontakty, dětskou společnost a spolusdílení, možnost střídání prostředí

  • učitelům - doufám, že zjištění, jak mají "své" děti rádi a že jim chybí

   Co nám distanční výuka dala:

  • nám rodičům - zjištění, jak je naše dítě samostatné, jak si umí poradit s aplikacemi a online výukou a rychle se orientovat, mnohem větší vhled do obsahu výuky a nutnost oprášit či najít požadované vědomosti

  • dětem - vysokou míru samostatnosti, učení se sebedisciplíně, nácvik schopnosti vyhledávat zdroje, pracovat samostatně s informacemi.

  • učitelům - překonání obav z nových technologií a možnost obohacení a zpestření systému výuky

Celkově hodnotím, že nás tato doba spíše posune vpřed a otevře nové možnosti i do budoucna.

Přesto nám všem přeji, aby doba již nebyla tak mimořádná.

Přeji nám všem návrat k tomu nejlepšímu z minula, ale poněkud obohacený současnými metodami.

 

***********************************************************************************

Jak probíhá distanční hudební vzdělávání dětí?

Jsou různí učitelé a různé přístupy, které používají. Asi nejlepší je online hodina

přes skype nebo whatsup, kdy žák hraje a pan učitel ho poslouchá, případně zastavuje,

opravuje a koriguje. Tento postup dokáže téměř dokonale nahradit běžnou výuku.

Jiný přístup je ten, kdy učitel dostává od žáka zvukový záznam jeho přehrávky.

Po poslechu k tomu pošle písemný komentář do emailu nebo to spolu prodebatují  telefonicky.

Tento postup považuji za méně šťastný, online hodina je větším přínosem.

***********************************************************************************

Dobrý den,

dcera doma baletí, přidržuje se madla zábradlí, posiluje na karimetce.

Cvičí podle videí, které zasílá Marika Mikanová. Díky za to!!!

Je moc fajn, že má alespoň nějaký řízený domácí trénink. A co chybí?

Fyzický kontakt s Marikou, kontakt s ostatními tanečnicemi, klavírní doprovod,

baletní sál, celé to prostředí "živé" ZUŠ.

Oceňuji, že je zachován rozvrh a snažíme se ho dodržovat,

abychom nevypadli z rytmu. Po uvolnění všech opatření

bude snažší naskočit z virtuálního domácího do reálného života.

A už se na to moc těšíme!

Díky za vaši iniciativu a přejeme hlavně zdraví.

 

***********************************************************************************

Dobrý den,

myslím, že se postupem času distanční výuka ustálila.

První týdny toho na nauce  bylo dost, zpětnou vazbu jsem již dávala.

Látka byla přehnaná, časově náročná a myslím, že by neměla být

ani klasifikovaná. Naštěstí se to ustálilo, škola našla dobrou rovnováhu.

Důležité je, aby děti výuka bavila a tato forma výuky děti neodradila

od dalšího vzdělávání. U nás to prví týden vypadalo,

že můj syn chce přestat chodit.

Prostě to bylo jiné, nezvyklé a tudíž se mu to nelíbilo.

U nás se online výuka hry na klavír a kytaru ustálila,

syn si na ni zvyknul. Nyní to je fajn.

Moc se mi líbí, že i na hudební nauce jsou nyní úkoly spíše formou

hry a doporučení. Moc se mi líbila hra na způsob Člověče nezlob se.

U dcery  na výtvarce se nám moc líbí virtuální galerie. To je super nápad

a  já bych byla moc ráda, kdyby toto zůstalo i dále, případně by se sem

dávaly i  další práce všech dětí,rozdělny dle kurzů. Je to o tom, že kolikrát

ani nevidíme, co děti dělají a kdyby to bylo na jednom místě, dalo by

se to sdílet i v rámci rodiny, což by třeba uvítaly babičky apod.

Přeji nám, ať umění a kultura přežije tuto dobu, která ji nepřeje a škodí.

Ať nemáme jen ty virtuální galerie a hodiny, ať  můžeme opět zahlédnout

učitele ze ZUŠ třeba v divadle, jak hrají a na koncertech.

***********************************************************************************

Dobrý den pane řediteli,

snad nevadí, že zpětnou vazbu píši až po termínu . Do ZUŠ mi chodí obě dcery na výtvarný obor a mladší ještě na příčnou flétnu.

Jsme moc rádi, že jste se do distanční výuky s takovou vervou pustili. Není to nic jednoduchého a učitelé mají doma také rodiny a děti a ze své zkušenosti vím, že skloubit home office s distanční výukou dětí není nic jednoduchého. Moc všem za to děkujeme.

Holky doma sice ve volném čase často kreslí, ale témata od vyučujících je přimějí kreslit věci, které jsou pro ně náročnější, nutí je se zamyslet se, jak zadání zpracovat (a někdy s tím trochu zápasí). Je vidět, že té mladší s méně zkušenostmi chybí bezprostřední zpětná vazba.
Do každého tématu se nakonec pustí po svém, vzájemně si pomáhají radou a hledají jiné možnosti, jak zadání splnit jen s tím, co zrovna mají doma. Zadání jsou pro holky srozumitelná, obrázky pro inspiraci jim hodně pomáhají domyslet si, jak by měl výsledek asi vypadat.

Zpětná vazba od vyučujících je dobrým impulsem, u té starší (14 let), jde komunikace s vyučujícím už mimo mě (jen předávám zadání od paní Loukotové). Paní Hrádková posílá vždy podnětnou zpětnou vazbu, překvapilo mě jak citlivě upozorňuje na nedostatky a naopak vyzdvihne to, co na odevzdané práci oceňuje. Dcera si to vždy bere k srdci a dalším obrázku se snaží informace ze zpětné vazby využít.

Příčná flétna je pro mě trochu oříšek, sice jsem hrála na klavír (před více jak 35 lety), ale flétna je úplně něco jiného a spoustu věcí i tak vzal čas s sebou. Snažím se dceři pomáhat, ale dost často jsem v koncích
Každý čtvrtek nahrávám vše, co měla dcera procvičovat a posílám videa paní Rothové. Obratem dostáváme rozsáhlou zpětnou vazbu ke každému cvičení. Je to sice pro mě časově náročnější, ale pro dceru to je   velká pomoc. Tím, že máme nahrávky, je možné se k nim vracet a ze zpětné vazby víme, co je potřeba zlepšit, můžeme si přehrát, jak to má být správně a další týden si to kdykoli připomenout. Výuku s učitelem to sice nenahradí, ale aspoň se má dcera možnost zlepšovat.

Přijde mi škoda, že něco podobného nedostávají žáci z běžné hodiny. Vím, že je to asi obtížně realizovatelné, ale o víkendu už dcera obvykle neví, jak paní učitelka daný takt počítala, kde jí co opravovala atd.

Přeji všem vyučujícím pevné zdraví a hodně elánu do další výuky! Třeba se dětem ještě poštěstí se tento školní rok s vyučujícími vidět osobně v ZUŠ
Mějte se krásně

***********************************************************************************

Dobrý den,

je zajímavé sledovat, jakým způsobem přistupují k výuce v této zvláštní době učitelé, děti a rodiče.

Má dcerachodí na ZŠ Jabloňová, kde má dva hudební kroužky a k Vám chodí na dramatický kroužek k panu učiteli Matyáši Hauserovi. Ten každý týden natočí zajímavé video a zadá úkol. První reakce nadšení nebyla ovšem jen ze strany mé dcery (která byla nadšená, že má pana učitele "jútubera"), ale i z mojí. Energie, s jakou podává látku, možná může souviset s jeho věkem, ale myslím, že někteří učitelé by si z něj měli vzít příklad. Neznamená přeci, že pokud jsou někteří starší pedagogové desítky let, mají děti nudit a jen jim zadávat úkoly z učebnice. Možná to je pro některé výzva, umět se přizpůsobit době a právě možná pro Matyáše to je přirozenější. Ale myslím, že už to jeho tvoření v krizi vychází jednoduše z celkového přístupu ke kroužku a k dětem. Jednoduše se zapálením a láskou. A pak - dcera vytváří veškeré úkoly se zapálením a láskou. A tak to má být ;)

Přeji krásné dny

***********************************************************************************

Dobrý den,

ráda bych tímto poděkovala za vstřícný přístup, pěkné podněty a milou komunikaci lektorce paní I. Vykypělové. Tvorba je pro mého syna v této náročné době relaxací a často i únikem do jiného světa. Děkuji.

***********************************************************************************

Vážený pane řediteli,

ráda plním Vámi zadaný dobrovolný úkol a posílám Vám svůj pohled na téma distanční výuka.

Jako rodina trávíme společně mnohem více času, než tomu bylo při běžném chození do školy. To sice zní na první pohled pěkně, ale už při pouhém poodkrytí této krásné záclonky je vidět, že společné chvíle jsou vyplněny převážně povinnostmi. U dospělých pracovními (během této doby se k mému plnému úvazku - naštěstí pracuji z domova - přidaly ještě každodenní úvazky učitelky dvou vlastních dětí, kuchařky i uklízečky), u dětí školními (přidávání nové látky, testování na známky u jednoho z dětí - naštěstí jsou obě děti šikovné). 

Co však jako povinnost nevnímáme, co nás všechny baví, to je společné muzicírování.

Jsem nadšená z přístupu učitelů a učitelek ze ZUŠ, k nimž obě děti chodí. Všichni (pan učitel Kabeláč, paní učitelka Franková, paní učitelka Hlízová, paní učitelka Kocourková, všechny sbormistryně ze Severáčku) jsou velice vstřícní a milí. Při plnění mnohých úkolů ze ZUŠ se pobavíme, zasmějeme a odreagujeme a zároveň se i něco dalšího učíme. Děkuji!

S pozdravem a přáním všeho dobrého

***********************************************************************************

Dobrý den, pane řediteli,

distanční výuka je pro nás všechny asi malinko náročnější a zcela jistě nemůže nahradit osobní kontakt dětí s učitelem a žáky navzájem, nicméně jsme toho názoru, že všichni učitelé dělají maximum možného a úkoly zadávají nápadité, motivační a mnohdy překvapí i nás samotné. Příkladem je právě úkol z dramatického oboru, kde měly děti za úkol dokončit pohádku na zadané téma. Na jeho tvorbě jsme se účastnili celá rodina. Jeden z rodiny dostal super nápad, další člen rodiny jej rozvedl dále. Pak jsme natočili jednotlivé záběry, jelikož práce se zvířátky je občas trochu náročná a improvizační. Pak jsme vymysleli a připravili rekvizity, Honzík namluvil text a starší syn naeditoval jednotlivé záběry a přenesl do počítače, nastříhal a některé snímky ozvučil extra nahrávkami. Zrátka bavili jsme se celá rodina. :-)

Tak tedy....tady je výsledek, posuďte sám:

https://www.youtube.com/watch?v=zPDfIzFZsc4

Dalším předmětem je výtvarný obor nebo animace, kde p. učitel Mašek zadává pro každý ročník jednotlivé úkoly, které na sebe navazují, také velmi zajímavé pojetí.

Posledním předmětem je hra na klavír, na který učí oba syny paní učitelka Hájková. Zvolila formu WatsAppu, kde posíláme přehrávky - videa a paní učitelka může zhodnotit, jak se děti zlepšují. Jelikož i sama posílá nahrávky, jak by měly skladby vypadat, mohou si kluci sami prohlédnout a poslechnout kde a jaké dělají chyby. Paní učitelka nabídla i videokonzultace, kterých chceme využít v tomto týdnu. Jsme s průběhem výuky naprosto spokojeni, smekáme před nápaditostí a přístupem jednotlivých učitelů.

Málem bych zapomněla na hudební nauku a pěvecký seminář. Tady se ozývají ze strany synů jisté protesty, ale z našeho pohledu rodičů je i to nezbytná povinnost, které se nelze vyhnout a nakonec, když si o tom doma s dětmi povídáme, přijímají to docela v pohodě. Mně osobně se úkoly z pěveckého semináře líbí moc, ale to asi děti náležitě ocení, až budou starší. :-) My jsme s manželem ročníky 1970 a písně Brontosaurů, Spiritual kvintetu nám byly a stále jsou velmi blízké.

S úctou a pozdravem

***********************************************************************************

Dobrý den, pane Kolafo,

mám u Vás v ZUŠ obě dcery a za distanční výuky ZUŠ děkuji.

Toto období je pro nás všechny nové, náročné, ale díky tomu, že člověk, děti, rodiče a učitelé jsou a budou aktivní, lze ho zvládat lépe, a tak jsem za úkoly já i dcery ráda.

U písní jsem zavzpomínala např. na koncerty Spirituál kvintent a na doby, kdy si je moje mamka pouštěla na deskách.

Přeji Vám i celé ZUŠ hlavně zdraví a sílu a děkuji, že je u nás v Liberci tak skvěla ZUŠ.

S pozdravem a přáním hezkého týdne.

***********************************************************************************

Dobrý večer,

dovoluji si reagovat na Vámi poslaný mail z minulého týdne.

Chtěla bych především pochválit vyučující, kteří se snaží být v kontaktu s dětmi, ať už v online spojení nebo prostřednictvím mailů, adresovaným rodiči. Někteří se snaží opravdu výuku nabídnout rozmanitou, více pro potěchu, ale zároveň se snaží dítě někam posunout, rozšířit mu obzor. 

Z mého pohledu bych upustila od vyplňování testů, hodnocení nebude objektivní a také je potřeba být dítěti jako průvodce, není schopno pracovat zcela samostatně. (Dcera ve 2. třídě)

Pokud je výuka pojata ležérněji, vidím to jako výhodu. V první řadě máme prioritu úkoly do ZŠ (mám 2 dcery na 1. stupni) a jednoho předškoláka. Zároveň i já musím plnit své pracovní povinnosti pedagoga a dále řídit chod domácnosti, který se mi rozšířil o další 2 členy rodiny, kterým vařím a nakupuji. V souhrnu je toho celkem dost.

Myslím, že jsme této netradiční výuce už všichni trochu přivykli a že bude líp. :)

S přáním všeho dobrého

***********************************************************************************

Vážený pane řediteli,

všichni nyní prožívají náročnou dobu a jistě i pro Vás nebylo jednoduché se rychle přizpůsobit dané situace. Organizovat vše potřebné a koordinovat tak velkou školu jistě vyžaduje mnoho úsilí. Proto mi dovolte Vám popřát mnoho sil a trpělivosti.

Zároveň bych chtěla velmi ocenit úsilí Vašich pedagogů a to jmenovitě pana Petra Matějáka, Miloše Bařinku a Ondřeje Maška.

Pan učitel Matěják se naprosto skvěle zhostil distančního studia a moje děti tak mohou pokračovat ve výuce. Pan učitel Bařinka má výborné nápady v oblasti Hudební nauky, jeho "Člověče nezlob se" bylo přijato s povděkem. A pan učitel Mašek je  velmi kreativní ve svém oboru, návrhy výtvarných prací, které se mají každý týden vytvořit, moje dcera opravdu oceňuje.

Gratuluji Vám k přítomnosti takových pedagogů.

Toto poděkování můžete prezentovat i veřejně, jakožto ocenění práce všech zmíněných.

S pozdravem


***********************************************************************************

Dobrý den, pane řediteli,

posílám zpětnou vazbu na distanční výuku ZUŠ Liberec.

Syna vyučuje hře na housle pan učitel Oleg Patlatyi. Výuka probíhá dobře. Jsme ve spojení přes Skype. Pan učitel dokáže syna instruovat velmi profesionálním a srozumitelným způsobem. Na videohovor s panem učitelem se vždy velmi těšíme!

Syna velice potěšilo hudební Člověče, nezlob se! z hudební nauky od pana učitele Bařinky. Hraje celá rodina. Je to hodně velká legrace :-)!

Tímto chci poděkovat vyučujícím, že jsou s dětmi v kontaktu a snaží se je zábavnou formou vzdělávat i v této nelehké době.

***********************************************************************************